اولین امتیاز را ثبت کنید!

شامپوی مناسب موهای صاف چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

داشتن موهای سالم تاثیر بسیار زیادی در زیبایی هر فردی دارد به همین دلیل مراقبت از سلامت و زیبایی مو برای فرد بسیار مهم است. برای انتخاب یک شامپو خوب و مناسب ابتدا باید نوع آن را در نظر بگیرید. برای داشتن مو و پوست سر سالم از موهای خود در برابر آسیب محافظت کنید.در این مقاله قصد داریم شامپوی مناسب موهای صاف را به شما معرفی کنیم.

هدف از استفاده شامپوی مناسب موهای صاف چیست؟

شامپو معمولاً مایع غلیظی است. این محصول برای پاکسازی پوست سر و مو، از بین بردن آلودگی و چربی اضافی اطراف ریشه مو استفاده می شود. اگرچه این شامپو حاوی مواد ملایم تری است، اما حس صابونی را به شما می دهد. اگر به جای شامپو از صابون استفاده کنید، اجزای لایه محافظ بیرونی موهایتان آسیب می بیند. صابون دارای بافت خشن است که کنترل مو را سخت می کند و حتی استفاده از آن با محصولات مو توصیه نمی شود.

موی صاف

ارتباط بین پوست سر و انتخاب شامپوی مناسب

کدام شامپو برای من مناسب است؟ نحوه انتخاب شامپوی مناسب سوالی است که هر عاشق زیبایی از خود می پرسد. با این حال، روند سلامت مو با اولین استفاده شروع می شود. شما می توانید شامپو را فقط به عنوان یک پاک کننده در نظر بگیرید. با این حال، مهم است که برای انتخاب شامپوی مناسب، پوست سر خود را در نظر بگیرید. همه شامپوها خاصیت پاک کنندگی دارند.

بنابراین لازم است قبل از انتخاب نوع پوست سر مشخص شود. اصولاً شامپوها موهای شما را بهتر از سایر قسمت‌های بدن تمیز می‌کنند، بنابراین اگر برای مثال ریشه‌های چرب دارید، به شامپوی مرطوب‌کننده و پاک‌کننده عمیق‌تری نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر، اگر پوست سرتان خشک یا سفت است، به شامپوی مرطوب‌کننده بیشتری نیاز دارید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: آسیب های مو بعد از دکلره کردن، چه کنیم آسیب به حداقل برسد؟

انتخاب شامپوی مناسب موهای صاف

سعی کنید از شامپوهایی که حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند خودداری کنید. زیرا این نوع شامپوها به فولیکول های مو آسیب رسانده و باعث تحریک موهای صاف می شوند. برای تقویت موهای خود حتما از نرم کننده استفاده کنید. برخی از نرم کننده ها دارای ویتامین های مغذی مو هستند که روشی عالی برای تغذیه موهای شما هستند.

همچنین استفاده از شامپوی مناسب و آب ولرم هنگام شستشو بسیار مهم است. بهتر است مقدار لازم شامپو را روی ساقه و پوست سر پخش کنید و با آب گرم بشویید. آب داغ باعث پیری پوست، خشکی پوست سر و آسیب به پیاز و ساقه می شود. برای نرم کننده توصیه می کنیم آن را به ساقه و انتهای موهای خود بزنید و سپس بشویید و از نرم کننده روی ریشه موهای خود استفاده نکنید.

 

 

پزشکان و متخصصان مو توصیه می کنند که موهای خود را فقط یک بار برای موهای صاف یا لخت بشویید. حتی می توانید مقداری شامپو را با آب رقیق کنید تا موهایی صاف و بدون آسیب داشته باشید. برای مراقبت از موهای صاف و لخت؛ بهتر است از شامپوی پاک کننده عمیق استفاده کنید تا رشته ها باز شوند و مرطوب کننده ای که استفاده می کنید بهتر جذب شود.

روغن نارگیل برای مو

 

برای همه انواع مو، حتی موهای صاف یا لخت بعد از شامپو کردن؛ حتما به موهایتان نرم کننده بزنید. مطمئناً به اتوی صاف نیاز نخواهید داشت زیرا موهای صافی دارید. اما احتمالاً برای حالت دادن یا خشک کردن موهای خود به یک سشوار نیاز خواهید داشت.
همانطور که می دانید سشوار و حرارت زیاد دشمن موهای سالم و صاف هستند. بنابراین، توصیه می کنیم از سشوار استفاده کنید. برای جلوگیری از خشک شدن موها از محافظ حرارتی استفاده کنید.
مراقبت نهایی برای موهای صاف و لنگی؛ موهای خود را سه تا چهار بار در هفته شامپو بزنید.

شامپوی مناسب موهای صاف حاوی مقدار زیادی مواد مرطوب کننده و صاف کننده هستند که به مهر و موم شدن انتهای شکاف و بهبود بافت موهای صاف کمک می کنند.

موی صاف

محصولات مراقبتی مناسب موهای صاف

ماسک ها و سرم های مو با رطوبت کمتر برای موهای صاف و لخت ایده آل هستند. اگر موهای نازک و ضعیفی دارید، می توانید با استفاده از ماسک موی قوی و تقویت کننده موهای خود را انعطاف پذیرتر و قوی تر کنید. از آنجایی که موهای صاف معمولا چرب و دارای سبوم بالا هستند، از دست زدن مداوم با انگشتان خودداری کنید زیرا این کار موهای شما را چرب تر می کند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت