صایون گیاهی
اولین امتیاز را ثبت کنید!

صابون های گیاهی برای درمان جوش

مقابله با جوش و آکنه برای بسیاری از افراد ناراحت کننده است، به خصوص زمانی که جوش در نواحی قابل مشاهده مانند صورت، گردن و غیره رخ می دهد.

آکنه نه تنها ناخوشایند است، بلکه می تواند ناراحت کننده و دردناک نیز باشد. بسیاری از افراد نیز به دلیل وجود جوش و آکنه در صورت خود از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند.

آکنه مشکلی است که برای هر فردی با هر نوع پوستی ممکن است رخ دهد. به همین دلیل درمان های زیادی برای آن ارائه شده است. این درمان ها به دو دسته گیاهی و شیمیایی تقسیم می شوند. درمان های شیمیایی معمولاً خشن هستند و باعث خشکی و آسیب پوست می شوند. داروهای گیاهی بدون عارضه، علاوه بر رفع جوش و آکنه، به نرمی و تقویت پوست نیز کمک می کند. در ادامه قصد داریم شما را با چند نمونه از صابون های گیاهی ضدجوش آشنا کنیم.

صابون گیاهی

چه عواملی باعث ایجاد جوش و آکنه می شود؟

جوش و آکنه زمانی ایجاد می شود که عملکرد پوست مختل شود. در زیر پوست غده هایی وجود دارند که روغنی به نام سبوم تولید می کنند. این غدد چربی توسط فولیکول هایی که هر کدام حاوی یک تار موی کوچک هستند به سطح پوست متصل می شوند. سبوم سلول های مرده پوست را به دام می اندازد و آلودگی را به سطح پوست می آورد تا آن را از بین ببرد.

گاهی اوقات که تغییراتی در تولید هورمون ها در بدن ایجاد می شود، میزان چربی تولید شده در غدد چربی پوست تغییر می کند. هنگامی که تولید روغن افزایش می یابد، فولیکول ها می توانند با سبوم مسدود شوند.

این انسداد به نوبه خود می تواند باعث التهاب فولیکول های پوست شود. زباله های به دام افتاده می تواند منجر به عفونت و منجر به جوش و آکنه شود.

آکنه می تواند به دلایل زیادی ایجاد شود. و محققان هنوز تمام عواملی که می توانند باعث آکنه شوند را به طور کامل درک نکرده اند. این فقط یکی از دلایل آکنه و جوش است. اعتقاد بر این است که استرس، بارداری، یائسگی، افزایش سن و ژنتیک عوامل اصلی آن هستند.
علاوه بر این، ابتلا به برخی بیماری ها و مصرف برخی داروها نیز می تواند باعث آکنه و جوش صورت شود.

استفاده از صابون های گیاهی ضدجوش یکی از مفیدترین راه حل ها برای درمان و پیشگیری از آکنه و جوش است، اما سوال اینجاست که کدام صابون گیاهی برای آکنه و جوش بهتر است؟

صابون زردچوبه

زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است. زردچوبه یک ادویه آسیایی بسیار محبوب است که برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود.
زردچوبه حاوی ترکیبات قدرتمندی به نام کورکومینوئید است. ماده فعال آن به نام کورکومین شناخته می شود. کورکومین یک آنتی اکسیدان شناخته شده برای مبارزه با بیماری است. کورکومین همچنین یک ضد التهاب طبیعی است، به این معنی که می تواند به بدن شما کمک کند تا با التهاب ناشی از عفونت و بیماری مبارزه کند.

تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه و جوش بسیار مفید است.
زردچوبه علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی نیز می باشد.

به طور خاص، ترکیبات فعال موجود در زردچوبه، مانند کورکومینوئیدها، می توانند به طور موثر با علل زمینه ای التهاب پوست مبارزه کنند، که می تواند از تجمع سبوم در سطح پوست گرفته تا باکتری ها باشد. پس از استفاده از زردچوبه، با از بین رفتن محرک های التهابی، التهاب نیز برطرف می شود.

در نتیجه یکی از صابون های گیاهی ضدجوش که بسیار موثر می باشد صابون زردچوبه است.

صابون زردچوبه

این مطالب را نیز از دست ندهید: 

هرم رسیدگی به پوست، پوستی شاداب داشته باشید

خواص سرکه سیب برای پوست چیست؟

۵ راه مراقبت از پوست برای داشتن پوستی سالم

صابون قهوه؛ صابون ضد جوش و آکنه

همانطور که در بالا اشاره شد آکنه و جوش می تواند ناشی از تولید بیش از حد چربی در پوست باشد. تجمع سلول های مرده پوست و محصولات خاصی که منافذ را می بندند. قهوه فواید سلامتی و ویتامین های زیادی دارد. بسیاری از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها از طرفی خاصیت ضد التهابی دارد و توانایی مبارزه با باکتری ها را دارد. در نتیجه، شستن صورت با صابون قهوه می تواند به پاکسازی سلول های مرده پوست کمک کند.  منافذ را باز می کند و با باکتری های روی پوست مبارزه می کند. و از بین رفتن آکنه و جوش را تسریع کرده و از تکرار آنها در آینده جلوگیری می کند.

صابون ضد جوش قهوه

صابون زغال فعال

یکی از دیگر از صابون های گیاهی ضدجوش می باشد. صابون زغال فعال برای درمان آکنه بسیار مفید است و با از بین بردن چربی اضافی، سموم و ناخالصی ها از سلول های پوست به درمان و کنترل آکنه و جوش کمک می کند. همچنین می تواند لکه های ناشی از جوش و آکنه را از بین ببرد.

کنترل چربی پوست چرب، از بین بردن آکنه و جوش و پاکسازی منافذ صورت و بدن از مزایای اصلی صابون زغال است. صابون زغال فعال در حالی که چربی اضافی پوست چرب را از بین می برد، به لطف گلیسیرین و روغن های گیاهی، پوست خشک را هیدراته و تغذیه می کند.

 

به طور کلی صابون های گیاهی ضدجوش دارای خواص زیر می باشند:

1. ضد باکتری بوده و آلودگی و چربی اضافی منافذ پوست را پاک می کند.
2. برای از بین بردن انواع جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، آکنه های زیر پوستی و … مناسب هستند.
3. با استفاده مداوم، جای زخم های ناشی از آکنه و جوش را از بین می برند.
4. پس از استفاده پوست را خشک و زبر نمی کنند.
5. تولید چربی در پوست را متعادل می کند.
6. آنها حاوی عصاره گیاهان دارویی هستند و در ترکیب آنها از اسانس یا مواد شیمیایی استفاده نمی شود.
7. آنها بر اساس گلیسیرین و روغن گیاهی ساخته می شوند.

 

در نتیجه استفاده منظم از آنها می تواند پوستی زیبا و بی عیب به شما بدهد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت