اولین امتیاز را ثبت کنید!

عوارض پیرسینگ یا سوراخ کردن پوست را می دانید؟ درد انجام پیرسینگ چقدر است؟

یکی از راه‌های افزایش جذابیت، پیرسینگ بدن است. پیرسینگ بدن انواع مختلفی دارد که می توانید با توجه به سلیقه خود آن ها را انتخاب و اجرا کنید. در مقاله ی دیگری در سایت باریخت کاملا برایتان توضیح دادیم که پیرسینگ چیست؟

در اینجا قصد داریم شما را با عوارض پیرسینگ و انواع بیماری هایی که ممکن است بعد از انجام پیرسینگ برایتان رخ دهد شما را آگاه سازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

عوارض پیرسینگ چیست؟

به طور کلی، تغییر شکل و سوراخ کردن خطرناک است. چه جراحی باشد و چه عمل های زیبایی مانند پیرسینگ، جراحی که بافت بدن را باز می کند، البته باید تحت نظارت یک متخصص پزشکی انجام شود. از آنجایی که پیرسینگ یک عمل جراحی کوچک است، باید تحت نظارت حرفه ای و در محیطی کاملاً بهداشتی انجام شود.

علاوه بر این، پس سوراخ کردن باید اقدامات احتیاطی کافی و اولیه انجام شود. در غیر این صورت احتمال مشکلات بسیار زیاد است. مشکلاتی که بسیار خطرناک هستند و سلامت شما را تهدید می کنند. از مهم ترین مشکلات پیرسینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی و آسیب بافتی از مهمترین عوارض پیرسینگ بدن

در بسیاری از موارد، سوراخ ها مربوط به رگ های خونی آسیب دیده است. به همین دلیل، خونریزی یکی از شایع ترین عوارض پیرسینگ است. علاوه بر این کشش حلقه تزئینی پس از سوراخ کردن نیز می تواند در برخی موارد باعث خونریزی یا حتی پارگی بافت شود. اصولا این عارضه با سوراخ کردن زبان بسیار شایع است.

این مطلب را نیز از دست ندهید: انواع روش های برنزه شدن پوست بی خطر

حساسیت به گوشواره های پیرسینگ

آلرژی شایع ترین عارضه جانبی پیرسینگ است. این موضوع اغلب هنگام استفاده از بدلیجات نقره ای و به دلیل حساسیت به نیکل رخ می دهد. آلرژی به فلز با التهاب، قرمزی، خارش و تورم در محل سوراخ همراه است. در این شرایط احتمال اگزما و لنفوسیت زیاد است.

به همین دلیل لازم است قبل از سوراخ کردن، حساسیت را برای فلزات مختلف تست کنید و اگر به کروم یا نیکل حساسیت دارید، از زیورآلات طلا استفاده کنید. اگر به تمام فلزات حساسیت دارید، باید از جواهرات غیر فلزی استفاده کنید. بهتر است قبل از انجام پیرسینگ در مورد آلرژی ها و حساسیت ها با پزشک خود صحبت کنید.

عفونت بعد از انجام پیرسینگ

عفونت یکی از شایع ترین عوارض پیرسینگ است. در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی در حین و بعد از عمل رخ می دهد. عفونت ها در سوراخ کردن لب و زبان بیشتر دیده می شوند و در اثر فعالیت ویروسی یا باکتریایی ایجاد می شوند. شایع ترین عفونت های ویروسی ناشی از پیرسینگ عبارتند از:

هپاتیت  B، هپاتیت C و ایدز که معمولاً در اثر استفاده از تجهیزات سوراخ کننده آلوده ایجاد می شوند. در برخی موارد، عفونت محل سوراخ شدن را ترک می کند و به سایر قسمت های بدن مانند ریه ها و قلب سرایت می کند. به همین دلیل بهتر است سلامت مرکز را در اولویت قرار دهید.

عفونت غضروف

در برخی از انواع پیرسینگ، مانند سوراخ کردن گوش، ممکن است بافت غضروف سوراخ شود. به طور کلی، چون بافت غضروفی فاقد رگ های خونی است، روند ترمیم آن زمان بیشتری می برد. علاوه بر این، اگر توصیه های بهداشتی رعایت نشود، خطر عفونت غضروفی وجود دارد که باعث درد شدید و مشکلات جدی می شود.

پارگی عصب

در بسیاری از موارد، سوراخ کردن به بافت عصبی آسیب می رساند و باعث درد شدید و پایدار می شود. این عارضه اغلب با سوراخ کردن ناف و زبان رخ می دهد. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می کنیم ابتدا این قسمت های بدن را سوراخ نکنید. اما اگر تصمیم قطعی برای سوراخ کردن این نقاط از بدن را دارید، بهتر است به متخصصان و افراد با تجربه مراجعه کنید.

گوشت اضافی

در برخی موارد، پس از سوراخ کردن، بافت اسکار می تواند در محل سوراخ رشد کند و بافت یا کلوئید اضافه شود. کلوئید بیشتر در قسمت بالایی بدن ظاهر می شود، مانند پیرسینگ روی سینه، روی گردن یا کمر، اما می تواند در هر جای دیگر بدن نیز رخ دهد. چنین عوارضی در افراد دارای کلوئید ارثی بیشتر دیده می شود. علاوه بر این، استفاده از سوزن های تقلبی احتمال تشکیل کلوئید را افزایش می دهد.

سرطان یکی از بدترین عوارض پیرسینگ بدن

سوراخ کردن بدن و استفاده از حلقه‌ها تزئینی می‌تواند باعث تحریک مزمن پوست و در درازمدت سرطان پوست شود. این عارضه در افرادی که چندین بار پیرسینگ می کنند شایع است.

نکات مهم قبل از پیرسینگ بدن

آیا در مورد پیرسینگ جدی هستید؟ آیا تا به حال به عوارض این روش حساس فکر کرده اید؟ آیا گذاشتن حلقه یا جواهرات روی ابرو، گوش، بینی، لب یا زبان اشکالی ندارد؟ آیا مطمئن هستید که از سوراخ کردن خود پشیمان نخواهید شد؟ آیا فرهنگ و شخصیت شما با پیرسینگ و جلب توجه به دلیل آن تناسب خوبی دارد؟ علاوه بر این، قبل از انجام این کار، باید به موارد زیر توجه کنید:

چه کسانی نباید پیرسینگ داشته باشند؟

اگر از گروه های زیر هستید، انجام پیرسینگ بدن برای شما ممنوع است:

  • بیماران هموفیلی
  • بیمار مبتلا به دیابت
  • بیمارانی که از بیماری های پوستی مانند زخم، اسکار، لکه، خال و توده رنج می برند
  • حساسیت شدید تماسی
  • بیماری های نقص سیستم ایمنی
  • سوراخ کردن بدن در نواحی نامناسب
  • سابقه عوارض کلوئید

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت