5/5 - (1 امتیاز)

عوامل پیری زودرس پوست را بهتر بشناسید

نمی توانیم انکار کنیم که با بالا رفتن سن روال طبیعی بدن از چرخه خود خارج می شود. پوست هم از این تغییرات در امان نیست و با افزایش سن چین و چروک های زیادی در ظاهر افراد مشاهده می شود. در این مقاله قرار است درباره عوامل پیری زودرس پوست بیشتر صحبت کنیم.

اگر تغییرات پوستی شما زودتر از موعد روی پوست شما ایجاد شوند، به آن پیری زودرس پوست گفته می شود. تغییراتی که به سبب بالا رفتن پوست ایجاد می شود غیر قابل پیشگیری هستند. اما می توان علائم پیری زودرس را کاهش داد.

پیری زودرس پوست

روش هایی که در این مقاله به شما می گوییم ارزان هستند و زمان زیادی را از شما نمی گیرند. در واقع شما می توانید با اصلاح سبک زندگی و شناخت عوامل پیری زودرس پوست این علائم را کاهش دهید.

علائم پیری زودرس پوست چیست؟

روند پیری در هر شخص متفاوت رخ می دهد. بر همین اساس ممکن است این علائم در سنین مختلف در افراد بروز کند. اما اگر زیر سن ۳۵ سالگی آن ها را مشاهده کردید پوست شما دچار پیری زود رس شده است.

 

این مطلب را نیز از دست ندهید: پنج راز زیبایی پوست از نظر ابوعلی سینا

لکه های کبدی

اگر فردی به مدت زیاد در معرض نور آفتاب قرار گرفته باشد. لکه های تیره رنگی روی پوست صورتش تشکیل می شود. اگر در سن بالای ۴۰ سال این اتفاق رخ دهد طبیعی است. اما در سنین پایین تر نیاز به درمان دارد.

پنج راز زیبایی پوست از نظر ابوعلی سینا

چین و چروک دست ها

هر چه سنتان بیشتر می شود. پوست شما نازک تر می شود و کلاژن کمتری تولید می کند. به همین دلیل طبیعی است که دست هایتان به مرور زمان لاغر تر شود و یا پوستش چروک شود. اما اگر در سنین پایین این طور شد ممکن است بخاطر عوامل پیری زود رس باشد.

پوست خشک

افرادی که پوست خشکی دارند معمولا در ۴۰ سالگی چین و چروک و یا پوسته پوسته شدن پوستشان را مشاهده می کنند. با این حال مشاهده این علائم در دهه ۳۰ زندگی غیر طبیعی می باشد.

ریزش مو

هرگاه سلول های بنیادی که به رشد جدید مو در فولیکول های مو کمک می کنند از بین بروند ریزش مو اتفاق می افتد. تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی و رژیم غذایی در این موضوع دخیل هستند.

پیری زودرس پوست

عوامل پیری زودرس پوست

عوامل مختلفی وجود دارند که تاثیر مستقیمی در پیری زودرس در بدن شما دارند از جمله:

سیگار کشیدن

دود سیگار پوست شما را در معرض اکسیداسیون قرار می دهد.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و برنزه کردن

آفتاب حاوی اشعه ماورا بنفش است و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به میزان زیاد باعث می شود که این اشعه به درون پوست شما نفوذ کند. این پرتو ها به دی ان ای پوست آسیب وارد می کنند و باعث ایجاد چین و چروک می گردند.

از عوامل پیری زودرس پوست این دو عامل از همه مهمتر هستند اما در این خصوص عوامل دیگری نیز دخیل می باشند. این عوامل به طور غیر مستقیم روی پوست شما اثر می گذارد.

عادات خواب

کیفیت پایین خواب می تواند علائم پیری و کاهش عملکرد سلول های پوست را افزایش دهد.

رژیم غذایی

خوردن قند و کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است به مرور زمان به پوست شما آسیب وارد کند.

مصرف الکل و کافئین بیش از حد

الکل باعث کم آبی بدن و دهیدراته شدن پوست شما خواهد شد.

استرس و فشار

سعی کنید سبک زندگی تان را از استرس دور کنید. استرس کیفیت خواب شما و تغذیه شما را پایین می آورد. همچنین هورمون کورتیزول دشمن پوست شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت