مراقبت از پوست بدن
  • بدن
  • 14 خرداد 1401
  • 1468
اولین امتیاز را ثبت کنید!

راه های مراقبت از پوست بدن

همانطور که حفظ سلامتی صورت بسیار مهم است و نیاز به مراقبت روزانه و هفتگی دارد، بنابراین سلامت و شادابی پوست بدن به مراقبت و نظافت مداوم پوست بستگی دارد. برای داشتن پوستی سالم و با طراوت، باید سعی کنید مجموعه ای از عادات سالم را در برنامه روزانه و هفتگی خود بگنجانید. در این مطلب درباره مراقبت از پوست بدن سخن گفته ایم.

اهمیت مراقبت از پوست بدن

پوست به دلایل زیادی یکی از مهم ترین اندام های بدن است. یکی از دلایل اصلی این امر این است که این عضو کل بدن را می پوشاند و در عین حال تنها عضوی است که با محیط بیرونی و درونی بدن ارتباط برقرار می کند. پوست در عین حال بسیار حساس است زیرا با تمام اعضای بدن ارتباط برقرار می کند. به عنوان مثال، اگر مشکلات کبدی، هورمونی یا تغذیه ای دارید، اولین علائم روی پوست شما ظاهر می شود.
نکته مهم دیگری که باید در مورد پوست درک کنید این است که هر چه رنگ پوست تیره تر باشد، سیستم ایمنی بدن قوی تر و در برابر عوامل خارجی مقاوم تر است. در مقابل، پوست سفید یا روشن نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد زیرا انواع پوست به دلیل ضعف سیستم ایمنی نازک تر و حساس تر هستند.

مراقبت از پوست بدن

از استحمام در آب داغ خودداری کنید

متأسفانه باید به افرادی که می خواهند در آب داغ حمام کنند خبر بدی بدهیم، پس بهتر است نظر خود را تغییر دهید. زیرا این روش شستشوی بدن در دراز مدت برای پوست بسیار مضر است. به همین دلیل، حتما دوش بگیرید و دمای آب را خیلی بالا نبرید. برای سلامت بهتر پوست، دوش گرفتن با آب سرد نیز توصیه می شود، زیرا باعث سفت شدن طولانی مدت پوست می شود.
اگر به دلایلی دوست ندارید در آب سرد استحمام کنید از آب تمیز استفاده کنید، زیرا حرارت زیاد آب باعث شل شدن پوست و تغییر ظاهر می شود. افرادی که می خواهند در استخر شنا کنند باید این تمرین را هفته ای یک بار با آب گرم انجام دهند تا مدت زمان آن کوتاه شود. همچنین، اگر شنا کنید، زمان را کاهش می دهد.

مراقبت از پوست بدن

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

یکی از مخرب ترین و مخرب ترین عوامل برای پوست که از ترمیم پوست جلوگیری می کند، نور خورشید است. با این حال، متاسفانه بسیاری از افراد کم و بیش به ساحل و برنزه شدن در فصول گرم سال علاقه دارند. برای این دسته از افراد باید گفت که اشعه ماوراء بنفش یا فرابنفش خورشید سیستم دفاعی پوست را ضعیف می کند و باعث اختلال در عملکرد اندام های پوست می شود.
برای توضیح این موضوع باید گفت که سوزاندن پوست منجر به کم آبی بدن می شود و در نتیجه میزان چربی را برای تامین چربی لازم پوست افزایش می دهد. اگر این کار را تکرار کنید، پوست به تولید همان مقدار چربی عادت می کند و همیشه همان مقدار چربی تولید می کند. در نهایت، این باعث می شود که نوع پوست شما از نرمال به چرب تغییر کند.
همچنین اشعه ماوراء بنفش پیری پوست را تسریع می کند و با تداخل در سیستم ایمنی پوست باعث ایجاد نقص در سطح پوست می شود. این اشعه در نهایت باعث تحریک سلول های سرطانی در پوست می شود.

مراقبت از پوست بدن با مرطوب کننده ها

مهمترین عامل برای سلامت پوست استفاده صحیح از مرطوب کننده بعد از حمام است. برای مراقبت از پوست، به خصوص در ماه های سرد سال، استفاده از مرطوب کننده را برای برنامه روزانه خود توصیه کنید، هرگز اجازه ندهید پوست شما تا زمانی که طول بکشد خشک شود.
همچنین توصیه می شود از روغن های طبیعی و محصولات مراقبت از بدن استفاده کنید تا یک بار حمام مغذی روی پوست خود داشته باشید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست، از الیاف بیش از حد درشت استفاده نکنید و اگر از آن دسته افرادی هستید که هر روز دوش می گیرید، فیبر را به طور کلی کنار بگذارید. اگر در قسمت‌هایی از پوستتان مانند آرنج یا مچ پا کدورت وجود دارد، از یک تکه گریپ فروت استفاده کنید و آن را به مدت ده دقیقه روی این ناحیه از پوست قرار دهید تا تیرگی آن برطرف شود. استفاده از ماسک و لایه بردار برای درمان پوست و افزایش استحکام آن به صورت ماهانه یا هفتگی توصیه می شود.

مراقبت از پوست بدن

نکته مهم: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مستعد چاقی و کاهش وزن هستند و وزن آنها مدام در حال تغییر است، سعی کنید با ورزش منظم یا رژیم غذایی منظم وزن خود را حفظ کنید. دلیل این امر این است که تغییر وزن باعث کشیده شدن پوست و باز شدن قوی آن می شود که باعث ترک خوردن پوست می شود.

اگر پوست شما بیش از حد خشک است، آلوئه ورا را به برنامه مراقبت از پوست روزانه خود اضافه کنید و حتما از کرم دست و پا هر روز مخصوصاً در فصل سرما استفاده کنید. جالب اینجاست که تنها قسمتی از پوست که از پیری زودرس بهبود نمی یابد، پوست دست است، بنابراین سن خانم ها را می توان به راحتی از پوست دست تشخیص داد.

 

داشتن پوستی شاداب، سالم و زیبا بیش از هر چیز مستلزم خواب کافی و مناسب است، زیرا تاثیر بسزایی بر سلامت پوست دارد. از طرف دیگر آب جادویی پوست خوبی دارد. بدن ما برای داشتن پوستی زیبا و سالم به آب نیاز دارد که مقدار کمی از آن با خوردن میوه و استفاده از مرطوب کننده ها تامین می شود. این در حالی است که بیشتر آب مورد نیاز بدن باید از طریق آب آشامیدنی تامین شود که روزانه هشت لیوان آب است. در نهایت باید توجه داشت که پوست شما آینه ظاهر و سلامت درونی شماست پس مراقب پوست خود باشید و مراقب سلامتی آن باشید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت