2/5 - (1 امتیاز)

هرم رسیدگی به پوست، پوستی شاداب داشته باشید

مراقبت از پوست برای بسیاری از افراد، به ویژه زنان و بسیاری از مردان، دغدغه است. هیچ کس دوست ندارد یک روز صبح از خواب بیدار شود، در آینه نگاه کند و ببیند چند خط جدید به صورت او اضافه شده است. به طور کلی، مردم دوست ندارند سن خود را به خاطر بسپارند. اولین چیزی که آنها را می ترساند فکر پیری است، چه برسد به اینکه قبل از رسیدن به میانسالی بزرگتر از سن واقعی خود به نظر برسند. بنابراین، همه ما علاقه مندیم که روند پیری پوست را به هر طریقی کاهش دهیم. از سوی دیگر، حتی زمانی که جوان هستیم، می خواهیم پوستمان شاداب و به بهترین شکل ظاهر شود. بنابراین ما سعی می کنیم از همه راه ها، با محصولات مراقبت از پوست و انواع ویتامین های خوراکی کمک بگیریم. برای رسیدن به پوستی زیبا و جوان باید هرم رسیدگی به پوست را مرحله به مرحله در طول زندگی خود انجام دهیم. در این مقاله ما کامل در این مورد برایتان خواهیم گفت پس تا انتها با ما همراه شوید.

هرم رسیدگی به پوست

هرم رسیدگی به پوست یا مراحل رسیدگی به پوست

پوست انسان نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارد. روش های مختلفی برای مراقبت از پوست وجود دارد.

هرم رسیدگی به پوست به شرح زیر می باشد:

مراقبت از پوست به صورت روزانه

عوامل مختلفی مانند آب و هوا، آلودگی، وراثت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مرور زمان بر سلامت پوست تأثیر مخربی می گذارد، بنابراین باید با مراقبت های روزانه منظم، زیبایی و سلامت پوست را حفظ کنیم.

  1. مرطوب کننده: کرم های مرطوب کننده نقش مهمی در حفظ سلامت پوست ما دارند و وظیفه اصلی آنها حفظ رطوبت و جوان نگه داشتن پوست است.
  1. کرم ضد آفتاب: کرم ضد آفتاب نیز یکی از مهم ترین عوامل سلامت پوست انسان است که از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. کرم ضد آفتاب باید در فصول مختلف برای پوست استفاده شود، زیرا اشعه خورشید در تمام فصول به یک اندازه مضر است.
  2. پاک کننده صورت: پاک کننده ها باید یکی از مراحل مراقبتی باشند که باید در پایان یک روز کاری برای پاک کردن کثیفی و چربی از روی پوست خود استفاده کنیم.
  1. کرم چشم: پوست دور چشم انسان از نازک ترین لایه تشکیل شده است که بسیار مستعد ایجاد چین و چروک است و برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن آن باید از کرم دور چشم به عنوان یکی از مراحل مراقبت روزانه استفاده کنید.

مراقبت از پوست به صورت هفتگی

روتین مراقبت هفتگی بسیار ساده تر از روتین پوستی روزانه است، اما برای سلامت و شادابی پوست بسیار موثر و مهم است.

  1. ماسک: استفاده از ماسک صورت یکی از دلایل مراقبت و درمان است که یکی از اصلی ترین مزایای آن ایجاد احساس آرامش در فرد است و علاوه بر این با شناخت پوست خود می توانید از ماسک مناسب پوست خود نیز استفاده کنید. از ماسک های ورقه ای موجود در بازار نیز می توانید استفاده کنید.
  1. اسکراب پوست: استفاده از اسکراب ها اثرات بسیار مفیدی بر روی پوست دارد که یکی از آنها لایه برداری و حذف سلول های مرده و پیدایش لایه ای شاداب و روشن از پوست در زیر آن است که به دلیل مواد مرطوب کننده موجود در اسکراب، مغذی نیز می باشد.

هرم رسیدگی به پوست

مراقبت های ماهانه از پوست

در هرم رسیدگی به پوست مراقبت های ماهانه به نسبت مراقبت های روزانه و هفتگی تخصصی تر می باشد. در هر صورت نباید این مراحل را نادیده گرفت.

  • پاکسازی پوست: گرد و غبار و آلودگی هوا با چربی روی پوست ترکیب شده و باعث بسته شدن منافذ پوست و کدر شدن پوست می شود و شفافیت پوست را از بین می برد، پاکسازی عمیق آلودگی و سلول های مرده را از بین می برد و پوست را مرطوب و درخشان می کند. مطلبی درباره پاکسازی پوست در خانه نوشته ایم. می توانید از آن استفاده کنید.
  • فیشیال: فیشیال مجموعه ای از تکنیک های طبیعی مانند: ماساژ صورت، بخور صورت و غیره است که برای بهبود ظاهر پوست و صاف، نرم و درخشان کردن آن استفاده می شود که باعث بهبود وضعیت کلی پوست در طولانی مدت می شود.

جمع بندی

در واقع اهمیت مراقبت از پوست، جدای از انجام و دنبال کردن توالی مراحل، در تداوم انجام هرم رسیدگی به پوست نهفته است. اگر می خواهید پوستی سالم و شاداب داشته باشید، به طور مرتب از آن مراقبت کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت