لیزر موی زائد
  • بدن
  • 08 آبان 1401
  • 2440
اولین امتیاز را ثبت کنید!

هر جلسه لیزر موی زائد چقدر طول می کشد؟

نظر اکثر مردم در مورد مدت زمان لیزر برای از بین بردن موهای زائد از کل بدن این است که برای هر جلسه لیزر موی زائد ساعت‌ها زمان می‌برد و از این نظر ترجیح می‌دهند به جای روش لیزر از دیگر روش‌های موجود استفاده کنند. همچنین نظر بسیاری از افراد در مورد این فرآیند سختی و مشکلات فراوان در حین لیزر و زمان آن است.

در این مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال که لیزر تمام بدن چند دقیقه طول می‌کشد، به توضیح ویژگی‌های روش‌های لیزر کل بدن و مزایای مختلف آن می‌پردازیم؛ بنابراین افرادی که از این روش اطلاعی ندارند اما می‌خواهند این کار را انجام دهند، بتوانند لیزر کل بدن را انجام دهند.

لیزر موی زائد

یکی از مشکلات اجتناب ناپذیر و آزاردهنده بدن رشد موهای بلند است. رویش این مو در همه قسمت‌ها به جز پشت مژه و کف دست و پا اتفاق می‌افتد و در برخی افراد کمتر و در برخی دیگر بیشتر است.

این مو به خصوص در قسمت‌هایی مانند صورت بسیار آزاردهنده است و یک نقص جدی زیبایی محسوب می‌شود. موهای زائد هم در زنان و هم در مردان رشد می‌کند. روش‌های مختلفی برای از بین بردن این موهای زائد وجود دارد که لیزر یکی از بهترین و قطعی‌ترین روش‌های درمان است.

قبل از انجام لیزر تمام بدن باید با یک متخصص مشورت کنید. این مراجعه نحوه انجام کار، شرایط، آمادگی‌ها، نیازها و مراقبت‌های بعدی و غیره را پوشش می‌دهد.

مثلاً؛ در جلسه اول می‌پرسند لیزر کل بدن چند دقیقه طول می‌کشد؟ آیا لیزر یک روش دائمی است؟ برای لیزر تمام بدن چند ویزیت لازم است و …

همچنین وضعیت جسمانی متقاضی نیزباید به طور کامل بررسی شود. زخم‌ها، اسکارهای عمیق، عفونت‌های پوستی، زگیل‌ها و غیره می‌توانند در بدن و محل لیزر درمانی مشاهده شوند.

در این صورت باید ابتدا این مشکلات برطرف شود سپس لیزر درمانی برای کل بدن انجام شود. در این صورت بسته به مورد مشاهده شده ممکن است متقاضی به متخصص ارجاع داده شود و یا با گذشت زمان و استفاده از پماد مشکل پوستی برطرف شود.

لیزر موی زائد چقدر طول می‌کشد؟

نمی‌توان زمان دقیقی برای پاسخ به این سوال ارائه داد که لیزر تمام بدن چند دقیقه طول می‌کشد. در حقیقت؛ این مدت از جلسه ای به جلسه دیگر متفاوت است، طبیعتاً مدت زمان هر جلسه در جلسات اول زمانی که فولیکول‌های مو قوی‌تر هستند نسبت به جلسات آخر که مو ضعیف است و قسمت زیادی از آن می‌ریزد متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، این مشکل به پارامترهای دیگری نیز بستگی دارد.

لیزر موی زاید

این مطلب را نیز از دست ندهید: آیا روغن مورچه در رفع موهای زائد موثر است؟ تاثیر روغن مورچه در از بین بردن موهای زائد

نوع و ضخامت مو

اولین عامل در تعیین زمان لیزر روی کل بدن، نوع مو و ضخامت آن است. گفته می‌شود که بسته به سن، جنس، محل زندگی، سرعت رشد و نوع موهای زائد از نازک تا پرپشت متغیر است.

موهای نازک مقاومت کمتری دارند و در اثر پرتوهای لیزر سریع‌تر آسیب دیده و از بین می‌روند. موهای ضخیم‌تر نیاز به قرار گرفتن در معرض نور لیزر طولانی تری دارند تا از بین بروند.

مکان لیزر

موقعیت لیزر یکی از اول موثر در زمان هر جلسه لیزر است. می‌توان تخمین زد که فولیکول مو پس از قرار گرفتن در معرض اشعه لیزر و سپس تخریب بین 1 تا چند میلی ثانیه مقاومت می‌کند؛ بنابراین، معمولاً نواحی کوچکی مانند مچ دست نسبت به شکم زمان کمتری می‌برد.

علاوه بر این، در برخی از نواحی بدن مانند اطراف اندام تناسلی یا ناحیه بیکینی در خانم‌ها به دلیل ترشح زیاد و تاثیر هورمون‌ها، فولیکول مو قوی‌تر از سایر قسمت‌ها است که این نیز از عوامل تاثیرگذار است.

لیزر موی زائد

این مطلب را نیز از دست ندهید: تاثیر لیزر بر روی موهای زائد بدن

سخن پایانی

به پایان مقاله کاربردی در مورد زمان لیزر کل بدن رسیدیم. با اطلاعاتی که تا اینجا مطرح شد در پاسخ به این سوال که لیزر موی زائد کل بدن چند دقیقه طول می‌کشد عوامل مختلفی موثر است و نمی‌توان برای همه افراد زمان یکسانی را تعیین کرد و معمولاً با انجام آن مشخص می‌شود.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت