اولین امتیاز را ثبت کنید!

همه چیز در مورد عمل بلفاروپلاستی( جراحی پلک) را بدانید

چشم ها یکی از مهم ترین و زیباترین اجزای صورت محسوب می شوند. وقتی دیگران را ملاقات می کنید، می توانید آنها را از طریق چشمان خود جذب کنید. اما به دلیل حساسیت و نازک بودن این ناحیه، پوست اطراف چشم اولین قسمتی از صورت است که به دلیل افزایش سن دچار کشیدگی و چین و چروک می شود. گاهی اوقات عوامل ارثی باعث ریزش ابرو و مژه می شود. خوشبختانه روش های زیادی در زمینه زیبایی برای رفع چین و چروک و کاهش افتادگی پلک ها وجود دارد. بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین عمل های جراحی پلک است.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی بر روی پلک های بالا و پایین انجام می شود که شامل برداشتن چربی، پوست اضافی و افتادگی ناشی از افزایش سن یا فرآیندهای ارثی در ناحیه چشم می شود. بلفاروپلاستی برای بلند کردن ناحیه اطراف چشم، اصلاح چین و چروک یا درمان افتادگی پلک با برداشتن پوست اضافی و بافت چربی انجام می شود.

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین تقریباً در 60 تا 90 دقیقه انجام می شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. نوع بیهوشی مورد استفاده در جراحی افتادگی پلک با استفاده از بی حسی موضعی یا عمومی انجام می شود و فرد تنها چند ساعت در بیمارستان می ماند تا به هوش بیاید.

بلفاروپلاستی

مراحل بلفاروپلاستی پلک

در جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا، جراح چین های پلک را برش می دهد تا جایی از برش باقی نماند. پس از برش، تمام کیسه های چربی و پوست اضافی برداشته می شود و با کمک یک نخ نازک مخصوص، محل برش را بخیه می زنند.
در جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی، جراح برشی در پشت پلک پایین ایجاد می کند تا چربی اضافی را از بین ببرد. برش های ایجاد شده در این عمل بسیار نازک است و برای بخیه ها از بخیه های قابل جذب یا چسب های پوستی استفاده می شود. بخیه های بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین معمولا در عرض یک هفته برداشته می شوند.

مراقبت های قبل و بعد از عمل

در مراحل منتهی به عمل، جراح ابتدا سوابق پزشکی بیمار را مطالعه می کند و از بیمار در مورد مشکلاتی مانند خشکی چشم، سابقه آلرژی و مصرف دارو سوالاتی می پرسد. پس از آن معاینه فیزیکی و بصری بر روی بیمار انجام می شود.

سپس به مدت 6 هفته تا روز جراحی پلک پایین و بالا، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ممنوع است.

همچنین مصرف قرص، ضد انعقاد ممنوع است. شایان ذکر است در روز جراحی پلک هیچ گونه آرایشی روی صورت بیمار وجود ندارد. درست است که این جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست، اما در هر صورت بیمار باید چند ساعت در محل حضور داشته باشد.

پس از جراحی پلک، بیمار باید توصیه ها و کمک های پزشکی را برای تسریع روند بهبودی رعایت کند. در زیر برخی از اقدامات لازم پس از عمل آورده شده است:

  • بیمار باید از بسته آب سرد برای کاهش آسیب و تورم پلک استفاده کند.
  • چشم ها را باید همیشه تمیز نگه داشت.
  • تاری دید و حساسیت به نور در چند روز اول پس از جراحی شایع است. اما اگر این مشکل ادامه پیدا کرد، باید آن را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • لنزهای تماسی تا مدتی پس از عمل قابل استفاده نیستند.
  • بیمار نباید در مدتی که پزشک تعیین می کند از لوازم آرایشی استفاده کند.
  • بیمار باید به طور منظم از داروهای تجویز شده استفاده کند.
  • بیمار تا چند روز نباید از وسایلی مانند تلویزیون، تلفن و کامپیوتر که نیاز به رصد مستقیم دارند استفاده نکند.
  • تا چند هفته پس از عمل، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل ممنوع است.
  • بیمار باید موقعیت سر را در هنگام خواب کنترل کند و با زاویه 45 درجه و بالای سینه بخوابد.
  • هنگام خروج از منزل، بیمار باید همیشه از عینک آفتابی استفاده کند و از تابش نور شدید و مستقیم خورشید خودداری کند.

بلفاروپلاستی

عوارض بلفاروپلاستی چیست و چگونه از آنها اجتناب کنیم؟

لازم به یادآوری است که بلفاروپلاستی در حساس ترین نقاط صورت انجام می شود و مانند بسیاری از عمل های زیبایی عوارض جانبی دارد.

عوارضی مانند سختی بسته شدن یا نبستن چشم ها و خشکی و خارش اطراف چشم از جمله عوارض است که در عرض چند هفته پس از جراحی برطرف می شود.

مشکل اصلی جراحی پلک، جای زخم یا بخیه های باقی مانده است. همچنین اگر پزشک بدون تحقیق و آگاهی انتخاب شود، بیمار دچار ضعف بینایی، عفونت و آسیب به عضلات چشم می شود.

بلفاروپلاستی

این مطلب را نیز از دست ندهید: لیفت ابرو در خانه، به قاب صورتتان روح ببخشید!

معیارهای کاندید برای عمل پلک چیست؟

اکثر کاندیدها سن بالایی دارند. این روش معمولا در افراد بالای 30 سال انجام می شود. این فرآیند همچنین برای افرادی که دچار مشکلات ژنتیکی و التهاب و مشکلات جدی ناشی از آن هستند، به مقدار کم و طبق تجویز پزشک انجام می شود. افرادی که پلک بالایی ندارند نیز می توانند تحت عمل بلفاروپلاستی قرار گیرند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت