اولین امتیاز را ثبت کنید!

همه چیز راجع به پن شستشوی صورت

صورت یکی از مهم ترین اعضای بدن است و مشکلات پوستی می تواند اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد. هر فردی آرزوی داشتن پوستی شفاف، تمیز و سالم را دارد و برای بهبود سلامت خود تلاش می کند. اما گاهی اوقات این تلاش ها به درستی انجام نمی شود و نتیجه معکوس می دهد و باعث خشکی و التهاب بیشتر یا چرب شدن و آکنه می شود. پن های شستشوی صورت یکی از محصولاتی است که می تواند به فرد کمک کند پوستی بهتر داشته باشد، پوست را شاداب و زیبا نشان دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد پن شستشوی پوست توضیح دهیم.

پن شستشوی پوست چیست؟

قبل از اینکه بدانید پن شستشوی صورت چیست، باید بدانید که پوست صورت نرمال، چرب، خشک یا مختلط است، PH مشخصی دارد و بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل در ناحیه صورت، از آن استفاده کنید. به جای وسایلی مانند صابون شستشوی صورت یا سایر دستمال های مرطوب  از پاک کننده های مخصوص استفاده کنید. زیرا مواد شوینده PH کمتر و حالت اسیدی کمتری دارند و باعث ایجاد مشکلات پوستی و حساسیت نمی شوند.
PH بالا یا قلیایی بودن پوست باعث افزایش چربی می شود که منجر به آکنه و رشد باکتری ها می شود، در حالی که pH پایین یا اسیدی شدن پوست باعث ایجاد چین و چروک، خشکی و آلرژی می شود.
بنابراین، پوست فرد باید در سطح pH مشخصی باشد تا از مشکلات پوستی عمده جلوگیری کند. یکی از بهترین راه ها استفاده از حوله است.
پن شستشوی صورت از نظر عرض و ظاهر شبیه صابون هستند، اما از نظر دمای pH کاملاً با صابون ها و محصولات صابون متفاوت هستند و در واقع کمتر قلیایی هستند، به این معنی که پوست فرد صاف تر می شود، خشکی، تورم و قرمزی بعد از آن   و خطر آلرژی فرد را تهدید نمی کند. قلم های پاک کننده پوست حساس برای مصارف مختلفی مانند پاکسازی پوست، درمان لک ها و میکروب ها، درمان زخم ها و … استفاده می شود.

پن شستشوی پوست

انواع پن های مراقبت از پوست

اکنون که متوجه شدید پن پاک کننده چیست، چه ویژگی هایی دارد و چه تفاوتی با سایر محصولات پاک کننده مانند صابون دارد، می توانید این محصول بهداشتی را خریداری کنید. در این قسمت از مقاله می خواهیم انواع پن شستشوی صورت و کاربرد آنها را توضیح دهیم.

پن شستشوی صورت روشن کننده

افرادی که لکه های متفاوتی روی پوست یا جوش های سرسیاه دارند ممکن است از شستشوی صورت استفاده کنند و ببینند که به مرور زمان جای زخم ها و لکه ها را از بین می برند. PH این پرها برای انواع پوست مناسب است و باعث کم آبی، التهاب، چربی و … نمی شود، پوست صورت را صاف، سفید و براق می کند و رطوبت را حفظ می کند و پوست را جوان می کند.

پن شستشوی صورت ضد لک

پن پاک کننده مخصوص از بین بردن لکه های خاص مانند جوش و آکنه استفاده می شود و حاوی مقدار مشخصی اسید لاکتیک، سالیسیلات روی، ویتامین B5 و ویتامین E است که همگی به طور موثر لکه ها را از بین می برند. این نوع پن مانند محصولات لایه بردار عمل می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد، پس بهتر است زیاد از آن استفاده نکنید.

پن شستشوی پوست

پن پاک کننده صورت

استفاده از مدادهایی که خاصیت لایه برداری دارند و فرمولاسیون آنها به طور ویژه برای این منظور ترکیب می شود، زیر نظر پزشک توصیه می شود. از آنجایی که این پدهای شستشو در از بین بردن سلول های مرده پوست تاثیر بالایی دارند، استفاده از آن باید توسط پزشک تعیین شود.

این مدل پن شستشوی صورت فقط برای پاکسازی صورت از آلودگی و گرد و غبار طراحی شده و برای هر پوستی مناسب است و در نتیجه حساسیت ایجاد نمی کند.
پاک کننده صورت حاوی ویتامین E است که از عفونت های پوستی جلوگیری می کند و رطوبت پوست را از بین نمی برد. این پن های پاک کننده معمولا مورد استفاده قرار می گیرند و بدون نگرانی از مشکلات پوستی قابل استفاده هستند.

پن شستشوی صورت ضد آکنه

افرادی که از حالت دائمی جوش های روی پوست خود ناراضی هستند و در قسمت های مختلف صورت جوش های سرسیاه، سفیدی، هورمونی و … دیده می شود، می توانند از پن برای شستشوی صورت در برابر جوش و آکنه استفاده کنند.

این پن ها به راحتی می توانند چربی پوست را که عامل بسیار مهمی در جوش و ترمیم منافذ پوست است کنترل کنند. همچنین در خشک شدن سریعتر جوش ها و تسریع زمان بهبودی جوش های مقاوم موثر هستند.

پن شستشوی پوست

پن مرطوب کننده برای شستشوی صورت

بسیاری از مردم از خشکی پوست خود راضی نیستند. افرادی که پوست خشکی دارند اغلب از تحریک، التهاب، پوسته پوسته شدن، قرمزی و … شکایت دارند و همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش رطوبت پوست هستند.
کرم مرطوب کننده با کره شی و روغن هسته زردآلو پوست را آماده و تغذیه می کند. این قلم ها در فرم بدون صابون خود به تنظیم pH پوست کمک می کنند. آنها همچنین رطوبت پوست را افزایش می دهند.

پن شستشوی پوست چرب

در مقابل، افرادی که از خشکی بیش از حد پوست خود شکایت دارند، از پوست چرب ناراضی هستند. پوست چرب یکی از مهم ترین عوامل ایجاد برآمدگی است و تا زمانی که ترمیم نشود می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.
قلم پاک کننده صورت مخصوص پوست های چرب با فرمول خاص خود قادر است PH پوست را تنظیم کرده و سبوم پوست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با تنظیم PH پوست صورت نه تنها از میزان جوش ها کاسته می شود، بلکه آبرسانی پوست نیز رقیق شده و منافذ باز آن به راحتی بسته می شود.

پن شستشوی پوست

 

تفاوت بین پن شستشوی صورت  و یک تکه صابون چیست؟

صابون ها و پن ها از نظر ظاهر و کاربرد بسیار شبیه به هم هستند. هر دوی آنها به دلایل مختلفی برای پاکسازی پوست استفاده می شوند. اما این دو محصول بهداشتی فواید و خواص متفاوتی دارند.

یکی از تفاوت های اصلی این دو محصول، نوع کاربری آن است. فوم ها معمولاً برای شستشوی انواع پوست از جمله پوست های چرب، پوست های خشک، پوست های مستعد آکنه، پوست های لکه دار، پوست های دارای اسکار و اگزما، پوست های حساس و غیره استفاده می شوند.

خواص pH. در استفاده معمولی.

شما واقعاً می توانید تفاوت را درک کنید، برای این کار به دستشویی بروید و کناره های صورت خود را با صابون بشویید. حالا برای مقایسه با پن شستشوی صورت  طرف دیگر صورت خود را بشویید و آبکشی کنید. اگر پوست صورت خود را لمس کنید، می بینید که قسمت شسته شده با صابون تمیز شده و کشش را در پوست خود احساس می کنید.

پن شستشوی پوست

در طرف مقابل، پن نرم است و رطوبت را حفظ می کند. چند دقیقه صبر کنید، نتیجه نهایی کاملا متفاوت است. این تفاوت اصلی بین پن و صابون است. PH صابون با pH پوست متفاوت است، بنابراین می تواند تمام چربی پوست، حتی روغن های مفید پوست یا سبوم مورد نیاز برای مرطوب کردن و شادابی پوست را از بین ببرد.

اما پن به روغن‌های مفید روی پوست آسیبی نمی‌رساند و نه تنها آلودگی‌های پوست، سلول‌های مرده و روغن‌های سمی را از بین می‌برد، بلکه لایه‌ای محافظ از پوست ایجاد می‌کند که وظیفه کنترل رطوبت پوست و جلوگیری از تخریب آن را بر عهده دارد. چرا بعد از شستن صورت در طول روز احساس نرمی و رطوبت می کنید؟ علاوه بر این، پن این قابلیت را دارد که مواد مغذی را به پوست شما برساند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: هیالورونیک اسید چیست؟

اما صابون خواص متفاوتی دارد. آنها از جداسازی چربی ها و روغن های حیوانی و گیاهی ساخته می شوند و بسیار قلیایی هستند و برای تنظیم pH پوست نامناسب هستند. صابون قابلیت شستشو و پاک کنندگی بالایی دارد و این خاصیت به شستشوی لایه هیدرولیپیدی پوست کمک می کند که تحلیل رفته و از بین می رود و در نتیجه باعث خشکی، کشیدگی و کرکی پوست می شود.
همچنین صابون کلاژن پوست را از بین می برد که خوشایند نیست، زیرا شکستن کلاژن روی پوست به این معنی است که سیستم دفاعی پوست در برابر میکروب ها و باکتری ها ضعیف شده و در نتیجه آکنه، جوش و لک روی پوست ایجاد می شود. . افرادی که پوست خشکی دارند نیز می توانند از صابون برای آسیب رساندن به صورت خود استفاده کنند. صابون خشکی پوست را افزایش می دهد و پس از شستن صورت دچار خارش می شود و باعث خشکی، قرمزی و تورم می شود. صابون به راحتی تمام چربی ها را از روی پوست پاک می کند و با از بین رفتن چربی های مفید، پوست برای محافظت از خود مجبور به تولید چربی و ملانین بیشتری می شود و سطح چربی پوست بالا می رود و در نتیجه آکنه و جوش های بیشتری ایجاد می شود.

 

پن شستشوی پوست

.
برعکس پن شستشوی صورت  یک پاک کننده با عیار پایین است که حاوی سورفکتانت بوده و دارای PH مناسب با PH مناسب سطح است و می تواند تمامی آلودگی ها را از پوست پاک کرده و علاوه بر آن از محیط و رطوبت پوست محافظت کرده و باعث ایجاد آن شود. آکنه. ، جای جوش. ، اگزما، خشکی، تورم و … انجام ندهید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت