پوست مرغی
  • بدن
  • 20 بهمن 1400
  • 1540
اولین امتیاز را ثبت کنید!

پوست مرغی چیست و چه نشانه هایی دارد؟

برجستگی های کوچک و سفتی که روی پوست به وجود می آیند . ذهن بسیاری از بانوان را آشفته می کند. زمانی که شما به این عارضه مبتلا می شوید احساس می کنید پوستتان مثل سمباده شده، و یا اصطلاحا شبیه به پوست مرغ است. به این بیماری پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس می گویند. این بیماری پوستی رایج و بی خطر است. با روش های مختلفی هم درمان می شود که هر یک از این روش ها اصول و قواعد خاصی دارند. در این مقاله با با ریخت همراه باشید تا راجع به پوست مرغی یا همان کراتوزپیلاریس بیشتر بدانیم.

پوست مرغی

پوست مرغی در کجای بدن بیشتر مشاهده می شود؟

برجستگی هایی که در اثر این بیماری ایجاد می شوند معمولا رنگ روشنی دارند و در قسمت بازوها، ران و باسن مشاهده می شوند. این بیماری پوستی خوش خیم است و هیچ دردی ایجاد نمیکند. و معمولا نشانه های آن اطراف فولیکول های مو دیده می شود. برجستگی هایی را روی پوست به رنگ های قرمز، قهوه ای و سفید و حتی رنگ پوست ایجاد می کند.

 

کراتوزپیلاریس

این بیماری آنقدر رایج است که پزشکان متخصص پوست از آن به عنوان یک نوع پوست یاد می کنند. و بیشتر در افرادی مشاهده می شود که در خانواده آن ها سابقه آسم یا آلرژی وجود دارد. حدودا ۸۰ درصد نوجواتان و چهل درصد بزرگسالان در برخی از دوره های عمر خود با این عارضه پوستی مواجه شده اند.

پوست مرغی

درمان پوست مرغی

لازم است بدانید درمان کامل این بیماری به صورت کامل و قطعی غیر ممکن است. اما با این حال یک سری روش های خانگی و کرم ها و لوسیون هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند و تا حد زیادی بهبود مس یابد. همچنین استفاده مرتب و طولانی مدت از کرم ها و لوسیون ها تاثیر قابل توجهی را روی درمان پوست مرغی می گذارد. لذا تداوم در درمان امری جدی است.

پوست مرغی

علائم پوست مرغی

اصلی ترین ویژگی بیماری پوست مرغی این است که گروهی از برجستگی های سفت ریز و درشت روی پوست بدن دیده می شود. که گاهی هم حتی باعث تغییر رنگ پوست شما می شود. افرادی که به این عارضه مبتلا نشده اند در این باره فقط همین را می دانند. اما این بیماری پوستی علائم دیگری نیز دارد. مانند:

  • خارش یا خشکی پوست
  • خارش و یا قرمز شدن برجستگی ها
  • سفت و خشن شدن پوست
  • بدتر شدن در زمان خشک شدن هوا و فصل زمستان
  • اما یک شانس بزرگ این است که این برجستگی ها درد ندارند.

پوست مرغی

نکته:
نشانه های بیماری پوست مرغی مثل خارش و یا خشکی پوست می توانند در اثر قارچ و یا آلرژی نیز به وجود بیایند. و در نتیجه روش درمان آن ها با روش درمان پوست مرغی متفاوت است. بهترین روش درمان این بیماری مراجعه به یک متخصص پوست است.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت