اولین امتیاز را ثبت کنید!

کرم ضد آفتاب رنگی چگونه از پوست محافظت می کند؟

تابستان یک بمب انرژی است زیرا فعالیت های خارج از منزل در این فصل به دلیل تعطیلی مدارس در حال افزایش است. می توان گفت تقریبا غیرممکن است که افراد در تمام فصل در خانه بمانند و در مقابل آفتاب نباشند. استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی در تمام طول سال اشکالی ندارد اما استفاده از ضد آفتاب مناسب در تابستان بیشتر از سایر فصول سال اهميت دارد.


باید به یاد داشته باشید که این مراقبت باید منظم باشد (حتی در پاییز و زمستان) و نه فقط در مورد تفریحات تابستانی.

کرم ضد آفتاب رنگی


رنگ ضد آفتاب را برای استفاده روزمره انتخاب کنید


ضدآفتاب های زیادی در بازار وجود دارد که انتخاب را سخت می کند، به خصوص که ضد آفتاب های بی رنگ و شیمیایی به آن اضافه شده است. در این مقاله به ویژگی‌های ضد آفتاب رنگی پرداخته‌ایم تا بتوانید ضد آفتابی متناسب با نیاز خود خریداری کنید.



تاثیر نور خورشید بر روی پوست


سه نوع نور خورشید وجود دارد: اشعه  (UVB، UVA و UVC). UV A دارای طول موج بلند (400-320 نانومتر) است که در طول سال می درخشد. این پرتوها 95 درصد از اشعه ماوراء بنفش را تشکیل می دهند که به سطح زمین می رسد. UV A از شیشه و ابرها عبور می کند و 30 تا 50 برابر قوی تر از UV B در مواقع خاصی از سال است.


طبق تحقیقات، پرتوهای فرابنفش B دارای نیم طول موج (320-290 نانومتر) هستند که از شیشه عبور نمی کنند. شدت این پرتوها بسته به زمان، ساعت روز و مکان متفاوت است. در ایالات متحده، بین آوریل و اکتبر، و همچنین بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، پرتوها شدیدترین هستند.

کرم ضد آفتاب رنگی


اهمیت استفاده از ضد آفتاب های رنگی به جای کرم پودر


هر دو اشعه ماوراء بنفش B و A می توانند اثرات مضری مانند آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست، لکه های تیره و غیره بر روی پوست داشته باشند. این اشعه ها خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می دهند.


فرابنفش C کوتاه ترین طول موج (کمتر از 290 نانومتر) را دارد. این اشعه ها هیچ تاثیری روی پوست ندارند، زیرا لایه اوزون آن را جذب می کند و به سطح زمین نمی رسد.


اهمیت استفاده از بهترین ضد آفتاب 


به گفته متخصصان پوست کانادایی، در سال 2016 حدود 6800 کانادایی به سرطان پوست ملانوم مبتلا شدند. 1200 نفر از آنها جان باختند. از آنجایی که اشعه ماوراء بنفش عامل اصلی ملانوم است، استفاده از بهترین ضد آفتاب برای جلوگیری از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به پوست (مانند مسواک زدن یا خوردن سبزیجات) به یک ضرورت روزانه تبدیل شده است.

کرم ضد آفتاب رنگی



چه نوع ضد آفتابی را انتخاب کنیم؟


انواع ضد آفتاب شامل فیزیکی و شیمیایی است. ضد آفتاب های شیمیایی به دلیل سبکی، نرمی و جذب سریع در پوست، در خط مقدم بازار مراقبت از پوست قرار دارند. البته با ظهور نسل بعدی ضد آفتاب های رنگی یا معدنی (معروف به “ضد آفتاب فیزیکی”) وضعیت تغییر کرده است، زیرا این ضد آفتاب ها به جای اشعه ماوراء بنفش UV را منعکس می کنند.

 

کرم ضد آفتاب رنگی چگونه از پوست محافظت می کند؟


ضدآفتاب های رنگارنگ و مواد معدنی مانعی بر روی پوست ایجاد می کنند که اشعه UV را از پوست منعکس می کند. تنها غذای پوست مورد تایید ایالات متحده سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای استفاده از ضد آفتاب، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است.

این ترکیبات از پوست در برابر اشعه های UVB و UVA محافظت می کنند و برای قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید روزانه یا طولانی مدت مناسب هستند.


ضدآفتاب های رنگی، مانند سایر ضدآفتاب ها، در صورت استفاده طبق دستور، در برگردان اشعه ماوراء بنفش موثر خواهند بود، به این معنی که باید مقدار زیادی از آنها (یک اونس، حدود 28 گرم، برای کل بدن) استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب رنگی


چگونه از پوست تیره خود در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنیم؟


ضد آفتاب های شیمیایی به لایه های بالایی پوست نفوذ کرده و اشعه ماوراء بنفش خورشید را جذب می کنند. این فیلترها اشعه ماوراء بنفش را قبل از اینکه به پوست شما آسیب برساند جذب می کنند. ترکیبات موجود در ضدآفتاب های شیمیایی شامل اکسی بنزون ​​2، آووبنزون ​​3، اکتیسالات 4، اکتوکریل 5، هموسالات 6 و اکتینوکسات 7 می باشد.


کرم های ضد آفتاب با برچسب “طیف وسیع”، “محافظت چندگانه” یا “محافظت در برابر اشعه UVA/UVB” معمولا حاوی ترکیباتی از هر دو نوع (مواد معدنی و شیمیایی) مانند آووبنزون، آکامسول، اکسی بنزون، دی اکسید تیتانیوم و اکسیدهای تثبیت شده هستند.

کرم ضد ضد آفتاب


ضد آفتاب معدنی بلافاصله پس از استفاده شروع به عمل می کند.


از آنجایی که کرم ضد آفتاب جذب پوست می شود، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد تا عمل کند. یعنی بعد از استفاده از این ضد آفتاب باید مدتی منتظر بمانید تا عمل کنند. در غیر این صورت خطر آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست باقی خواهد ماند.


از طرفی اشعه خورشید از پوست در برابر موانع محافظت می کند. این بدان معناست که پس از استفاده، نتایج خود را نشان می دهند.

کرم ضد آفتاب رنگب


ضد آفتاب های رنگی یا فیزیکی بلافاصله پس از استفاده شروع می شوند


اگر کرم ضد آفتاب معدنی را لایه‌ای از سطوح روی سفید می‌دانید که روی بینی نوجوانان تأثیر می‌گذارد، باید در مورد آن تجدید نظر کنید. کرم ضد آفتاب ماینینگ در طول زمان بسیار رشد کرده است. آنها از ضد آفتاب سفید، کند و سنگین به اشکال میکرونیزه بازسازی شده رشد کرده اند. به همین دلیل روی پوست تمیز و زیبا می شوند.


بسیاری از این ضد آفتاب های رنگی به جای اینکه به پوست ظاهری سفید ببخشند، حاوی رنگدانه هستند. این بدان معنی است که استفاده از آنها ممکن است حتی نیازی به استفاده از کرم پودر یا کانسیلر نداشته باشد.


می توانید قبل از آرایش از ضد آفتاب رنگی استفاده کنید
می توانید به جای کرم پودر از ضد آفتاب رنگی استفاده کنید.
کرم های ضد آفتاب رنگی حاوی چیزی بیش از رنگ هستند. این محصولات پوششی روی پوست ایجاد می کنند که مانند یک پودر سبک و کرمی عمل می کند. یعنی می توانید بدون نیاز به هیچ محصول آرایشی دیگری به جای کرم پودر از این کرم ها استفاده کنید.


راه حل خوب استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی (به دلیل سهولت استفاده) برای کسانی است که تازه کرم پودر می کنند و نحوه استفاده از آن را نمی دانند. مانند هر ضد آفتاب دیگری، این کرم را روی صورت خود بمالید.

کرم ضد آفتاب رنگب


بعد از آرایش نیز می توانید از ضد آفتاب های رنگی استفاده کنید.


برای حداکثر بهره وری شما باید هر 2 تا 4 ساعت یکبار صفحه نمایش خورشیدی خود را تازه کنید. وقتی سر کار هستید و صورت شما پوشانده می شود این کار می تواند دشوار باشد. اینجا جایی است که ضد آفتاب های رنگارنگ، پودری یا ترکیبی بازی می کنند.


می توانید از این محصولات به جای کرم پودر بدون آسیب رساندن به آرایش کامل استفاده کنید. اینها بهترین گزینه های قابل استفاده مجدد هستند.


انتخاب ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ بستگی به سلیقه، نیاز و نوع پوست شما دارد. مهمترین چیز این است که پوست شما در معرض نور خورشید قرار نگیرد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، سوالات خود را در قسمت “نظرات” مطرح کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت