گودی زیر چشم
اولین امتیاز را ثبت کنید!

درمان خانگی و ارزان گودی زیر چشم

گودی زیر چشم یکی از رایج ترین مشکلات زیبایی صورت است که می تواند زیبایی صورت و چشمان شما را تحت تاثیر قرار دهد. در برخی افراد این مشکل ارثی است و از دوران کودکی در آنها وجود دارد. اما در سایر افراد معمولاً افزایش سن و مراقبت نادرست از پوست باعث این مشکل می شود. با این حال، تیرگی زیر چشم، به هر دلیلی، چندان خوشایند نیست و افراد دوست دارند هر چه زودتر به روش های مختلف از شر آن خلاص شوند.
بسیاری از افراد از ترس فرآیندهای بالینی کلینیکی  به دنبال درمان در خانه هستند. این روش ها اغلب بی اثر هستند یا اثرات موقتی دارند. این امر باعث می شود افراد پس از تلاش از روش های مختلف و عدم دستیابی به نتیجه در دام کلاهبرداران و کلاهبرداران بیفتند. توجه رسانه ها به مشکلات ناشی از دسترسی به کلینیک های نامعتبر و پزشکان غیرحرفه ای مردم را به وحشت انداخته است. این افراد تصور می کنند که تمام اقدامات بالینی عوارض جانبی دارد و خطرناک است.
گودی زیر چشم
اما این ایده ها چقدر درست است؟ آیا درمان های خانگی می توانند گودی را به طور کامل درمان کنند؟ آیا درمانی برای پیش بینی ژنتیکی وجود دارد؟ چه روش هایی وجود دارد که نمی توان از آنها به عنوان درمان گودی زیر چشم استفاده کرد؟ مزایا و معایب استفاده از هر روشی چیست؟ برای پاسخ به تمام این سوالات و موارد بیشتر در مورد درمان گودی، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا گودی زیر چشم وجود دارد؟

دلیل اصلی گودی زیر چشم بالا رفتن سن است. معمولاً با گذشت زمان، مواد مغذی موجود در بافت پوست به تدریج کاهش می یابد و باعث ایجاد شکاف در زیر چشم می شود. علاوه بر این با بالا رفتن سن افراد از حجم کلاژن چهره افراد کم می شود و فرورفتگی های زیر چشم بیشتر نمایان می شود. علاوه بر برخی بیماری ها، مصرف نادرست مواد غذایی و کاهش وزن ناسالم و سریع نیز می تواند باعث فرورفتگی زیر چشم شود. این نیز در برخی افراد ارثی است.
گودی زیر چشم
در برخی موارد پوست زیر چشم به دلیل استرس آسیب می بیند. سایر علل آن عبارتند از فشار خون بالا، برخی بیماری های داخلی چشم، مشکلات خونی مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید، حساسیت به برخی مواد غذایی مانند لبنیات، مشکلات قلبی و مشکلات کلیوی. در برخی موارد، خستگی طولانی مدت، کم خوابی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استعمال دخانیات و الکل می تواند باعث افتادگی زیر چشم شود. در زنان، برخی تغییرات هورمونی مانند قاعدگی یا بارداری نیز می تواند باعث افسردگی شود. این گودی معمولا موقتی است و پس از متعادل شدن هورمون ها برطرف می شود.
گودی زیر چشم

درمان های خانگی برای درمان گودی زیر چشم

درمان های خانگی اغلب کوتاه مدت هستند و ممکن است برای همیشه دوام نداشته باشند. علاوه بر این، این روش ها باعث ایجاد تیرگی زیر چشم نمی شوند. بنابراین بهتر است قبل از عمیق شدن تیرگی از درمان های خانگی استفاده کنید. زیرا در موارد پیچیده تر، درمان های خانگی موثر نیستند و باید در کلینیک درمان شوند.

تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی

خوردن غذاهای بد معمولا باعث مشکلات پوستی می شود. این مواد ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز پوست را تامین نمی کنند و به بافت پوست آسیب می رسانند. غذاهایی که سرشار از آهن، ویتامین C و ویتامین K هستند به سلامت و شادابی پوست شما کمک می کنند. علاوه بر این، سیگار کشیدن، الکل و وزیکول ها بافت پوست را تخریب و تحلیل می برند. بنابراین برای جلوگیری از تورم چشم، ترک سیگار و الکل و مصرف غذاهای مقوی، کم نمک و کم چرب توصیه می شود.
گودی زیر چشم

آب بیشتری بنوشید

یکی از مهم ترین راه ها برای حفظ سلامت پوست، نوشیدن آب فراوان است. تکثیر سلول های پوست باعث افزایش فعالیت آن ها شده و به سلامت بافت پوست کمک می کند. خشکی پوست دور چشم باعث آسیب به عضلات آن و ایجاد گودی زیر چشم می شود.

از ضد آفتاب استفاده کنید

به دلیل حساسیت بالای پوست دور چشم، اغلب نمی توان از کرم های ضد آفتاب معمولی برای محافظت از این ناحیه در برابر اشعه های مضر خورشید استفاده کرد. کرم ضد آفتاب دور چشم حاوی موادی است که یک سد محافظ در برابر نور خورشید در اطراف چشم ایجاد می کند. در نتیجه بافت چشم برای مدت طولانی آسیب نمی بیند و فرو نمی رود.

از شیر استفاده کنید

شیر حاوی بسیاری از مواد مغذی است که بافت های پوست را تقویت کرده و از تجزیه آن ها جلوگیری می کند. برای جلوگیری از منافذ با استفاده از شیر یا بهتر است پنبه را به آن خیس کنید و در یخچال بگذارید. این پنبه را دو بار در روز به دور چشمان خود بمالید. بعد از نیم ساعت صورت خود را با آب بشویید. این کار بسیاری از مشکلات پوستی اطراف چشم و منافذ را از بین می برد و چشم ها را زیباتر می کند.
گودی زیر چشم

دور چشم را با روغن بادام ماساژ دهید

یکی از دلایل اصلی جوش، کمبود مواد مغذی پوست و از بین رفتن بافت های زیرین این ناحیه است. در این صورت با ماساژ پوست دور چشم با روغن بادام، پوست می تواند مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند و عملکرد سلول های پوست را بهبود بخشد و بافت های آسیب دیده را بازسازی کند. این روغن حاوی ویتامین E است که در حفظ سلامت بافت های زیر جلدی بسیار موثر است. پزشکان طب سنتی اغلب توصیه می کنند که مردم از روغن بادام با احتیاط استفاده کنند.
به یاد داشته باشید که هنگام ماساژ دور چشم با روغن بادام باید مراقب بود که روغن وارد چشم نشود. اگر در چشمانتان روغن گرفت، فوراً با آب فراوان بشویید. همچنین در هنگام ماساژ به پوست اطراف چشم فشار وارد نکنید و آن را به آرامی انجام دهید. اعمال فشار به ناحیه اطراف چشم باعث افزایش آسیب و آسیب به بافت های حساس زیر چشم می شود.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت