LUX Zahnaerzte Bleaching 2000x850 1 تفاوت جرم گیری و بلیچینگ دقیقا چیست؟
5/5 - (1 امتیاز)

تفاوت جرم گیری و بلیچینگ دقیقا چیست؟

هم بلیچینگ و هم جرم گیری باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. اما نوع سفید کننده در هر کدام متفاوت است. جرم گیری نوعی درمان برای از بین بردن رسوبات دندانی و تمیز کردن پلاک میکروبی اطراف دندان و لثه است. تغییر رنگ در جرم گیری به دلیل از بین رفتن تیرگی یا وجود فلس روی دندان است. اما بلیچینگ نوع خاصی از عمل زیبایی است که رنگدانه های نفوذ کرده به دندان ها را از بین می برد و باعث درخشندگی آنها می شود. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد این سوال می پردازیم که تفاوت جرم گیری و بلیچینگ دندان چیست؟

تفاوت جرم گیری و بلیچینگ چیست؟

جرم گیری: جرم گیری نوعی درمان است که برای تمیز کردن دندان‌ها از تجمع پلاک و جلوگیری از عفونت لثه و بوی بد دهان طراحی شده است. تمیز کردن و مسواک زدن دندان ها می تواند سطح دندان ها را کمی روشن کند. در پاسخ به سوال “دندان ها را از جرم سفید می کند” باید گفت که این تغییر رنگ به دلیل از بین رفتن تیرگی ناشی از تارتار اتفاق می افتد. این تغییر رنگ برای کسانی که بهداشت دندان را رعایت نمی کنند و به تدریج پلاک را از بین می برند، آشکار است.

بلیچینگ دندان : سفید کردن دندان یک درمان زیبایی خاص است که رنگ دندان را چندین درجه تغییر می دهد. این تغییر رنگ به دلیل حذف و از بین رفتن رنگدانه ای است که به دندان نفوذ می کند.

تفاوت جرم گیری و بلیچینگ

آیا جرم گیری دندان دردناک است؟

این روش دردناک نیست.  جرم‌گیر لایه‌های سخت جرم دندان را می‌شکند و آن‌ها را از بین می‌برد. برخی افراد فکر می کنند که جرم گیری باعث لق شدن دندان ها می شود. این فرضیه کاملا اشتباه است. زیرا لق شدن دندان ها در اثر تجمع جرم اتفاق افتاده است و جرم در جایی که دندان آزاد است جمع می شود. با ساییدن و حذف پلاک های دندانی، نرمی دندان ها بیشتر احساس می شود. هنگامی که احساس کردید تارتار در اطراف یا روی دندان‌هایتان جمع شده است، بهتر است فوراً آنها را با یک درمان بروساژ از بین ببرید.

آیا انجام بلیچینگ ضرر دارد؟

بلیچینگ به دندان ها ضرر نمی رساند و به دندان ها آسیب نمی زند. در روش بلیچینگ در مطب، عامل بلیچینگ با نور لیزر فعال می شود و فرآیند حذف رنگدانه هایی که به دندان ها نفوذ کرده اند آغاز می شود. مواد سفید کننده در ابتدا می توانند باعث ایجاد حساسیت دندان شوند که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در این موارد دندانپزشک توصیه های لازم را برای رهایی از حساسیت پس از بلیچینگ به شما می دهد.

تاثیر جرم گیری و بلیچینگ همیشگی است؟

خیر، دوره دوام این روش ها بستگی به بهداشت دندان ها دارد. خوردن غذاهای رنگی یا سیگار کشیدن می تواند باعث پوسیدگی یا تغییر رنگ دندان شود.

جرم گیری دندان

این مطلب را نیز از دست ندهید: ۵ راه سفید کردن دندان ها در خانه

چگونه می توان سفید کردن دندان و نتایج سفید کردن دندان را مدیریت کرد؟

برای اینکه جرم گیری و بلیچینگ دندان دوام بیشتری داشته باشد، باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • توصیه می شود از نوشیدنی های تیره خودداری کنید.
  • پس از بروساژ دندان، بیمار باید دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزند. دهانشویه استفاده کنید  و روزانه دهان خود را شستشو دهد تا سفیدی دندان های خود حفظ شود.
  • پس از هفته اول، بیمار باید نوشیدنی های تیره را با نی بنوشد تا اثر سفید کردن دندان و لایه برداری پوست بعد از هفته اول تا حد امکان افزایش یابد.
  • همچنین بیمار باید بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کند. حتما بعد از هر وعده غذایی و قبل از خواب از نخ دندان استفاده کنید.

Teeth whitening 02 تفاوت جرم گیری و بلیچینگ دقیقا چیست؟

آیا بلیچینگ دندان می تواند باعث ایجاد رنگ های مختلف دندان شود؟

بلیچینگ کاری به پرکننده ها و پروتزهای موجود ندارد. آنها رنگ زرد مایل به قهوه ای طبیعی خود را هنگامی که در معرض دندان های طبیعی یا سالم قرار می گیرند که با رنگ روشن تر و سفیدتر احاطه می شوند، حفظ می کنند. بهترین نتایج سفید کردن دندان تنها در دو هفته قابل مشاهده است. برای جلوگیری از این مشکل، از شما خواسته می شود که ترمیم همرنگ دندان را تغییر دهید. به خانم های باردار توصیه می شود دندان های خود را بلیچینگ نکنند، زیرا تاثیر این روش بر روی جنین به طور کامل بررسی نشده است.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با تفاوت جرم گیری و بلیچینگ دندان آشنا کنیم. حال شما می توانید با توجه به تفاوت جرم گیری و بلیچینگ دندان و با توجه به شرایط دندان های خود از یکی از این دو روش بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت