شوره سر و ریزش مو
  • مو
  • 21 خرداد 1401
  • 1288
اولین امتیاز را ثبت کنید!

ارتباط شوره سر و ریزش مو

شوره سر یک بیماری شایع است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر شما می شود. این پوست اغلب می ریزد و خارش یا خشکی سفیدی روی لباس شما ایجاد می کند. شوره سر و ریزش مو ممکن است مکرر باشد. برای جلوگیری از شوره سر ، ابتدا باید علت خشکی خود را شناسایی کنید.
در بیشتر موارد، شوره سر دلیل مستقیم ریزش مو نیست. با این حال، خارش می تواند منجر به خاراندن شود، که می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و موها را کاملاً طاس کند. همچنین شوره سر در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک. شرایطی که باعث طاسی مردان و زنان می شود ریزش مو را افزایش می دهد.
در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در یافتن علت شوره سر و راه های جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

شوره سر و ریزش مو

چگونه می توان از خشک شدن و ریزش مو جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از ریزش مو در اثر شوره سر ، از بین بردن خارش پوست سر مهم است. این کار از فولیکول های مو و شکستگی در برابر آسیب های دیگر محافظت می کند.

چه چیزی باعث خارش می شود؟

بسیاری از بیماری ها، از عادات شستن مو گرفته تا بیماری ها یا بیماری های پوستی، می توانند موجب خارش سر و یا شوره زدن مو شود اما  اگر مطمئن نیستید که چرا رخ می دهد، به پزشک مراجعه کنید.
پزشک ممکن است پوست سر شما را معاینه کند تا ببیند آیا خارش ناشی از چنگ زدن زیاد است یا نه. همچنین می تواند به دنبال نشانه هایی از مشکلات عمده باشد، مانند:

  • پوست خشک. این منجر به پوسته های کوچک می شود که معمولاً با قرمزی یا تورم همراه نیستند.
  • درماتیت سبورئیک( پسوریازیس)  این عارضه پوستی باعث ایجاد جوش هایی می شود که اغلب قرمز، پوسته پوسته و چرب است. پوسته های حاصل می توانند سفید یا زرد باشند.
  •  قارچ روی سر اکثر افراد. با این حال، گاهی اوقات می تواند پوست سر شما را تحریک کند و باعث رشد بیشتر سلول های پوست شود. هنگامی که این سلول های پوست می میرند، می توانند باعث ریزش مو شوند.
  • درماتیت تماسی حساسیت به برخی مواد موجود در محصولاتی مانند شامپو یا رنگ مو که در تماس با مو یا پوست است ممکن است باعث قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست شود.

شوره سر و ریزش مو

درمان شوره سر و ریزش مو

هنگامی که علت شوره سر را درک کردید، می توانید آن را به طور موثرتری درمان کنید. در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر یا گرفتن وقت ریزش مو وجود دارد.

از شامپوی دارویی  استفاده کنید.

اگر تا به حال این کار را نکرده اید، باید آن را امتحان کنید. بهترین شامپو برای شوره سر و ریزش مو محصولی است که حاوی یکی از مواد زیر باشد:

  • Pyrithione ar
  • اسید سالیسیلیک
  • کتوکونازول
  • سولفید سلنیوم

اگر شوره سر دارید، فقط چند هفته از شامپو ضد شوره استفاده کنید. اگر موهای روشنی دارید، بهتر است از سولفید سلنیوم خودداری کنید، زیرا می تواند رنگ موهای شما را تغییر دهد.

شوره سر و ریزش مو

شوره سر و ریزش مو، موها را مرطوب کنید

علت شوره سر هرچه که باشد، مهم است که پوست سر خود را با نرم کننده مرطوب کنید. این امر به ویژه هنگام استفاده از شامپوهای دارویی، به ویژه آنهایی که حاوی اسید سالیسیلیک هستند، مهم است، زیرا این شامپوها می توانند با استفاده منظم، پوست سر شما را خشک کنند.
برای التیام و مراقبت از پوست خود، سعی کنید با روغن نارگیل مالش دهید. روغن نارگیل علاوه بر مرطوب کنندگی خاصیت ضد قارچی نیز دارد. در واقع، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که فعالیت ضد قارچی آن شبیه به کتوکونازول است که در شامپوهای ضد التهابی یافت می شود.
اگر فکر می کنید به درماتیت سبورئیک مبتلا هستید، از استفاده از روغن ها روی پوست سر خودداری کنید. روغن اضافی گاهی اوقات می تواند وضعیت را بدتر کند.

شوره سر و ریزش مو

از استفاده از محصولات مو که تحریک کننده هستند خودداری کنید.

رنگ مو و سایر محصولات مو اغلب حاوی موادی هستند که می توانند پوست حساس را تحریک کنند و این تحریک پوستی می تواند منجر به درماتیت تماسی شود. مواد نگهدارنده و معطرها از عوامل اصلی درماتیت تماسی پوست سر هستند.
برخی از افراد قبل از اینکه متوجه واکنش به محصول شوند، سال ها از آن استفاده می کنند. حتی اگر از محصولات معمولی مو بدون مشکل استفاده می کنید، اگر متوجه شوره سر شدید، روال خود را تغییر دهید.

کنترل استرس را در دست بگیرید.

اگرچه استرس مستقیماً باعث ریزش مو نمی‌شود، اما می‌تواند به مرور زمان سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کند و پوست شما را نسبت به قارچ‌های طبیعی مالاسزیا حساس‌تر کند.
سعی کنید استرس را با تکنیک های آرامش بخش مانند یوگا و مدیتیشن کنترل کنید. قدم زدن در خانه یا کنترل تنفس برای یک یا دو دقیقه می تواند کمک کننده باشد.

کمی آفتاب بگیرید

اگرچه اشعه ماوراء بنفش باعث پیری زودرس و افزایش خطر سرطان پوست می شود، اما مقدار کمی نور خورشید می تواند برای درمان شوره سر مفید باشد. اگر بیرون می روید، حتما از کرم ضد آفتاب روی صورت و بدن خود استفاده کنید.

شوره سر و ریزش مو

داروهای طبیعی ضد شوره سر و ریزش مو

موجودات زنده  بیماری های پوست و مو شوره سر را درمان می کنند. پس از مطالعه علت شوره سر و نحوه درمان آن، برخی از موثرترین و شناخته شده ترین داروهای طبیعی ضد شوره را برای درمان خانگی شوره سر و ریزش موی ناشی از آن توضیح خواهیم داد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد عفونی کننده خوبی است، بنابراین به مبارزه با بیماری های مختلف پوست و مو از جمله شوره سر کمک می کند. برای درمان شوره سر آن را کم کم به شامپوی معمولی خود اضافه کنید و مرتباً از شامپوی خود استفاده کنید. پس از چند هفته استفاده منظم، متوجه بهبود قابل توجهی در وضعیت خود خواهید شد.

سرکه سفید

سرکه سفید نیز در درمان شوره سر بسیار مهم است. ماهیت اسیدی سرکه سر شما را را برای رشد قارچ ها و باکتری ها نامناسب می کند و در نتیجه به جلوگیری از شوره سر کمک می کند.

شوره سر و ریزش مو

روغن زیتون برای درمان شوره سر و ریزش مو

روغن زیتون بهترین راه حل است اگر پوست سر شما نتیجه خشکی ناخواسته روی پوست سر شما باشد. کمی روغن زیتون باعث بهبود وضعیت مو و پوست سر شما می شود. و به التیام پوست سر کمک می کند پس فواید روغن زیتون را برای موهای خود از دست ندهید.

کلام آخر

شوره سر و ریزش مو معمولا به صورت متوالی اتفاق می افتد. زخم های مکرر روی پوست سر ناشی از شوره سر می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود. شوره سر یک علت واحد نیست و باید بدانید چه چیزی باعث آن می شود. اگر علت شوره سر خود را نمی دانید، پزشک یا متخصص پوست می تواند کمک کند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت