روتین پوستی در میانسالی
5/5 - (1 امتیاز)

روتین پوستی در میانسالی

در طول سال ها، روی صورت ما چروک هایی پدید می آید که  گاهی باعث می شود به چهره خود اهمیت دهیم. تغییرات زیادی با افزایش سن در پوست رخ می دهد، و ما از تاثیرات زمان در امان نیستیم. متخصصان می گویند ورزش های پوست میانسال و سالمند می تواند برخی از آسیب های بدن را بهبود بخشد و تا حد زیادی از اثرات پیری بر روی پوست محافظت می کند. در این مقاله روتین پوستی در میانسالی را به شما آموزش می دهیم.

افزایش سن باعث می شود پوست چربی طبیعی خود را از دست داده و نازک و خشک شود. همچنین ممکن است لکه های قرمز کوچکی به نام روزاسه روی صورت وجود داشته باشد. لکه های روی پوست، به خصوص اطراف بینی، ابروها، گوش ها و خط رویش مو، می توانند مومی و صورتی (عارضه ای به نام درماتیت سبورئیک) باشند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید همچنین می تواند باعث ایجاد چین و چروک و لکه های تیره بر روی پوست در طول سال ها شود.

در این مقاله با تکنیک های ساده مراقبت از پوست آشنا می شوید که چهره شما را  جوان تر نشان می دهد و اگر پوست شما هنوز علائم پیری را نشان نمی دهد، می توانید از پیری زودرس جلوگیری کنید.

روتین پوستی در میانسالی

lächelnde best-ager frau hat den durchblick

مرحله اول در روتین پوستی میانسالی : پوست را بشویید

اگر پوست خشکی دارید، صورت و گردن خود را روزی یک بار و در غیر این صورت دو بار بشویید. از صابون معمولی استفاده نکنید. این صابون ها چربی طبیعی لایه بیرونی پوست را از بین می برند و در نتیجه حفظ رطوبت پوست را دشوار می کنند.
یک پاک کننده ملایم بدون نسخه برای پوست های حساس انتخاب کنید. Face Wash Fame Wash انتخاب خوبی است. از اسکراب های صورت حاوی ذرات ریز استفاده نکنید زیرا این ذرات می توانند پوست را تحریک کرده و پسوریازیس، خشکی یا جوش های غیر طبیعی روی پوست را افزایش دهند.

چگونه صورت خود را بشویید؟

صورت و دستان خود را بشویید تا از شر آلودگی خلاص شوید. پاک کننده صورت را به آرامی روی پوست مرطوب صورت و گردن به مدت 20 ثانیه ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید که آب نباید داغ باشد. پس از پاکسازی صورت خود را یکبار با آب سرد بشویید.
زمان بیشتری را صرف شستن نواحی مومی قرمز یا صورتی اطراف بینی، گوش ها، ابروها و خط مو کنید.
اگر به این سبک شستشوی روزانه عادت ندارید، فوم پاک کننده صورت خود را نزدیک مسواک خود نگه دارید تا هنگام مسواک زدن به یاد داشته باشید که یک بار بعد از بیدار شدن از خواب و یک بار قبل از خواب پوست خود را بشویید.

روتین پوستی در میانسالی

مرحله دوم روتین پوستی در میانسالی: پوست را مرطوب کنید

پس از شستن پوست در صبح و عصر، از کرم یا لوسیون سرد استفاده کنید. کسانی که پوست چرب دارند باید از رطوبت برای پوست چرب استفاده کنند تا بدون اضافه کردن چربی پوست را تغذیه کنند.
همانطور که همیشه می گوییم، چربی صورت جایگزین رطوبت پوست نیست. اگر پوست چرب به خوبی هیدراته نشود، چربی بیشتری تولید می شود.
مرطوب کننده به محافظت از سد پوستی برای جلوگیری از خروج رطوبت و ورود مواد خارجی کمک می کند. بنابراین هرگز، حتی اگر پوست چرب دارید، این قدم را از روتین پوست خود حذف نکنید تا در میانسالی پوستی سالم داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصول مناسب پوست خود را پیدا کنید.

روتین پوستی در میانسالی

چگونه پوست را مرطوب کنیم

در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است، مقدار کافی از مرطوب کننده را به کل صورت و گردن خود بزنید و صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست شما شود. از لوسیون ها یا کرم هایی استفاده کنید که کمتر از 10 ماده شیمیایی دارند یا برای پوست های حساس مناسب هستند. مواد شیمیایی و افزودنی های کمتر، به ویژه عطرها، به معنای محرک کمتری برای پوست های حساس است.
در حین استفاده از کرم، گونه ها و پیشانی خود را در یک طرف از پایین به بالا پخش کنید. جاذبه به اندازه کافی پوست را به سمت پایین می کشد. بنابراین هرگز کرم را روی حرکات اطراف نگذارید.

چگونه مرطوب کننده مناسب را پیدا کنیم؟

ترکیبات اصلی مرطوب کننده ها شامل هیالورونیک اسید، نیاسینامید (B3)، اسید گلیکولیک و اسکوالن است که به مرطوب شدن پوست کمک می کند. ویتامین C یا اسید آزلائیک به ویژه در از بین بردن لکه های تیره روی پوست موثر است.
در زمستان، با خشک شدن پوست، ممکن است به یک مرطوب کننده غلیظ نیاز داشته باشید. غلظت مرطوب کننده به این معنی است که اگر ظرف را برگردانید، لوسیون یا کرم در جای خود باقی می ماند.

روتین پوستی در میانسالی

مرطوب کننده بدن در روتین پوستی میانسالی

اگرچه پوست دست، پا و بدن علائم پیری مانند صورت و گردن را نشان نمی دهد، اما برای جلوگیری از خشکی، خارش و خارش باید آن را مرطوب نگه دارید. پس از حمام، اگر پوست شما هنوز مرطوب است، تمام بدن خود را با یک کرم مرطوب کننده بپوشانید. به خاطر داشته باشید که اگر قبل از استفاده از کرم، بدن کاملاً خشک شده باشد، حتی بهترین مرطوب‌کننده‌ها هم عملکرد خوبی ندارند.

مرحله سوم در روتین پوستی میانسالی : کرم ضد آفتاب بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست شما است

در نهایت، کرم ضد آفتاب را به صورت و البته دور چشمتان بمالید. محافظت در برابر آفتاب نه تنها از پوست در برابر سرطان پوست و اثرات پیری ناشی از آفتاب سوختگی محافظت می کند، بلکه از بروز لکه های قهوه ای و بدتر شدن چروک های روی پوست نیز جلوگیری می کند.

چگونه ضد آفتاب مناسب تهیه کنیم

زمانی که زیر نور خورشید قرار می گیریم، در معرض دو نوع اشعه مضر UV قرار می گیریم: UVA و UVB.
یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بیشتر انتخاب کنید و هر روز از آن استفاده کنید. اگر ساعت های زیادی بیرون هستید، SPF بالای 30 (40 یا 50) مناسب است. اما اگر بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانید، معمولاً SPF 30 کافی است. اگر پوست حساسی دارید از کرم ضد آفتاب برای پوست حساس استفاده کنید.

روتین پوستی در میانسالی

کرم ضد آفتاب بخش مهمی از روتین پوست شما در اواسط زندگی است

(SPF) ضد آفتاب

عدد (SPF) ضدآفتاب ها باید روی بسته بندی ضدآفتاب باشد تا میزان محافظت در برابر اشعه UVB را نشان دهد.
طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، استفاده از ماسک ضد آفتاب با اقدامات دیگری مانند استفاده از عینک آفتابی و دوری از آفتاب در طول روز همراه است. می تواند از سرطان پوست جلوگیری کند
SPF یک معیار علمی برای خطر آسیب پوست از طریق استفاده از ضد آفتاب است. این عدد همچنین نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا اشعه ماوراء بنفش از کرم ضد آفتاب عبور کند و پوست را قرمز کند و اگر ضد آفتاب استفاده نکرده اید، آن زمان را با هم مقایسه کنید.

ضد آفتاب گسترده

کرم ضد آفتاب به محافظت از پوست در برابر اشعه UVB و UVA کمک می کند و بخش مهمی از مراقبت از پوست بزرگسالان است. UVA مانند UVB باعث قرمزی پوست نمی شود، اما می تواند باعث آفتاب سوختگی شود. هر دو اشعه UVA و UVB خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند.
بسته بندی ضد آفتاب باید نشان دهد که آیا از پوست در برابر اشعه UVA محافظت می کند یا خیر. “درجه محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش” با حروف PA و از یک تا چهار علامت (+) روی ضد آفتاب نشان داده می شود.
کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع، اشعه UVA ناشی از اشعه SPF UVB را مسدود می کنند.
علاوه بر دو نوع اشعه ماوراء بنفش، اکثر ضدآفتاب ها از پوست در برابر اثرات اشعه های مرئی (مانند بثورات پوستی) محافظت می کنند.

روتین پوستی در میانسالی

چند توصیه در مورد ضد آفتاب

از کرم های ضد آفتاب مبتنی بر اسپری و الکل استفاده نکنید زیرا می توانند باعث تحریک شوند.
این اشتباه است که فکر کنید با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا می توانید برای مدت طولانی از نور خورشید دور بمانید.
علاوه بر محافظت در برابر نور خورشید، پوشیدن لباس، عینک آفتابی و کلاه برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مهم است.
کرم ضد آفتاب را به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید و تمام قسمت هایی از بدن را که با کرم پوشانده نشده اند بپوشانید.
کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار تعویض کنید. همچنین اگر زیاد عرق می کنید، حتما ضد آفتاب خود را در فواصل زمانی کوتاه تجدید کنید.
بهتر است در هنگام شدت نور خورشید، یعنی از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر از نور خورشید خودداری کنید. نور خورشید در این زمان قوی است.

مرحله چهارم در روتین پوستی در میانسالی: نیازهای خاص پوست را برآورده کنید

مرطوب کننده های موثری برای پوست های خشک وجود دارد. همچنین یک درمان ارزان پوست میانسال وجود دارد که می تواند خطوط ریز را کاهش دهد، لکه های قهوه ای را از بین ببرد و با آکنه مبارزه کند.
به عنوان مثال، کرم‌های دور چشم در روتین شبانه محصولی برای مراقبت پوست هستند که به کاهش چین و چروک دور چشم در طول سال‌ها کمک می‌کنند. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی برای مشکل پوستی شما بهتر است، با متخصص خود مشورت کنید.
همچنین می‌توانید مقاله ما را در مورد روتین پوستی  بخوانید تا در مورد سایر مراحل و محصولاتی که می‌توانند به روتین مراقبت از پوست اضافه شوند تا نیازهای خاص پوست شما را برآورده کنند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نکات مفید برای هر مرحله در روتین پوستی در میانسالی  و نحوه استفاده صحیح از آن

می توانید از لوازم آرایشی، پمادها یا سرم های همراه با رتینوئیدها استفاده کنید – جزء ویتامین A. رتینوئیدها باعث افزایش کلاژن (پروتئین در بدن) و تقویت پوست و همچنین کاهش چین و چروک و لکه های ناشی از آفتاب می شوند. از یک محصول حاوی ویتامین A یا آداپالن به عنوان مکمل استفاده کنید.

روتین پوستی در میانسالی

سرم رتینوئید به ترمیم پوست در پیری کمک می کند

چگونه از روغن رتینوئید استفاده کنیم؟

قبل از رفتن به رختخواب، یک کرم غلیظ روی صورت خود بمالید. رتینوئیدها به پوست حساس آلرژی آفتابی می دهند، بنابراین نباید در طول روز از آن استفاده کرد.
ابتدا این کرم را هر سه روز یکبار بمالید، اگر زیاد استفاده کنید باعث تحریک پوست می شود. در این مدت پوست خود را از نظر قرمزی، التهاب یا سوزش قابل توجه بررسی کنید. با جوانسازی فراوان پوست، می توانید هر شب از کرم استفاده کنید.

سخن آخر

هنوز برای مراقبت از پوست دیر نیست. اما بهتر است این کار را در اسرع وقت انجام دهید. البته این بدان معنا نیست که اگر میانسال هستید و به تازگی برنامه مراقبت از پوست را شروع کرده اید، باید آن را متوقف کنید. این قطعا یک کار مهم است و نتیجه بسیار بهتر خواهد بود. فقط صبور باش و تسلیم نشو قطعا در آینده ای نزدیک پوست بهتر و سالم تری خواهید داشت.

نظر شما در مورد روتین پوستی در میانسالی چیست؟

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که روتین روزانه  پوست دارید؟ یا تصمیم گرفته اید که مراقبت های منظم پوست را شروع کنید؟ با خیال راحت در مورد آن برای ما بنویسید و به ما و سایر خوانندگان بگویید که چگونه این سفارش به شما کمک می کند تا از پوست خود مراقبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت